Räkor med bulgur

Idag har jag lagat mega god mat. Har aldrig lagat det förut men jag hade massa räkor hemma så improviserade lite och god som fan blev det =)


(Ledsen för dålig bild)


Gör så här:
1. Sätt på vatten till bulgur. Tips istället för salt använd en buljontärning!
2. Hacka purjolöken, använd sax eller kniv och knipsa av busken på broccolin.
3. Lägg i bulguren låt koka på svag värme ca. 10 min ta av och låt stå 2 min innan servering, ta gärna i lite olivolja.
4. Fräs purjolöken, broccolin och räkorna. Tillsätt kryddor efter smak, ett måste vitlök ;-)
5. Blanda ihop innan servering. Servera tillsammans med keso, helst med smak av oliv och fetaost!

Tid: 20-25 min.

DONE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0